Direktlänk till inlägg 31 mars 2015

Du vet inte hur man älskar någon...

Av utväg - 31 mars 2015 04:05

Du vet inte hur man älskar någon.

Detta var de orden jag fick höra av min FD fru när vi gick isär.
Varför???
Från första dagen hon blev min älskade så lovade jag mig själv att hon skulle slippa ett likadant förhållande som hon hade med sin tidigare Make,
Han gapa och han skrek och tjatade endast om sex sex sex hela tiden, hon var psykiskt nedtryckt i skorna , 14 dagar innan jag började träffa henne så hade hon gjort ett försök att ta sitt liv,
Varför???
Hennes ex tjatade på henne dag som natt och tvingade henne nästan till att vara ihop med honom för att hon skulle få träffa sina två barn dem hade tillsammans. Dem blev tillsammans och gjorde slut fram och tillbaka,så till sist visste hon knappt själv hur det låg till .Dagen jag träffade henne så åt hon ca 20 st olika mediciner för att hon skulle orka med dagen. Hon var mer eller mindre en zombie pga medicinerna.
När vi träffades så berättade hon om allehanda saker som har skett i hennes liv , det anpassade jag mig efter för att hon skulle kunna känna sig betrodd och trygg, månaderna gick och hennes ex förstod snart att jag fått en plats i hennes liv och det var stopp på hans trakasserier mot henne, när vi efter ett år gifte oss så åt hon inga mediciner (vilket läkarna hävdade 1 år tidigare att hon inte skulle kunna sluta med utan få äta resten av livet) 4 månader efter bröllopet så ploppade vår underbara son ut lite hastigt hemma i sängen. Det är snart 5 år sedan och jag och exet varit skilda sedan fyra år tillbaks. Hon är än i dag fri från medicinerna.

Den dagen hon bestämde sig att vi skulle gå skilda vägar så älskade jag henne fortfarande överallt annat.
Jag valde då att låta henne tro att beslutet var ömsesidigt att vi skulle avsluta som vänner för att slippa bråka oss emellan. Det gjorde ont i mig att detta skedde,men vad skulle jag göra, mådde hon bra av att det tog slut så får det vara så, för jag vill att hon mådde bra, att hon skulle fortsätta att må bra,
Jag var bostadslös under en längre period bodde hos vänner och bekanta , efter ca 5 månader fick jag en bostad och jag kunde få ha våran son igen, jag gick och hoppades på att hon en dag skulle säga att hon ville försöka mellan oss , men det kom aldrig tyvärr.
Jag lämnade allt jag älskade och kämpat för att få , bara för att hon skulle kunna fortsätta att må bra...

Då kanske ni kan gissa att det gjorde förbannat ont i mig när hon en dag talade om för mig att jag inte visste hur man älskade.....

Men men "give all get nothing "

Kanske ska säga att allt fungerar bra mellan oss som vänner och nu mer önskar jag inte annat än att vara vänner :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av utväg - 19 mars 2015 01:25

vad ska man säga?? Jag tror jag har gått och kärat ner mig i kvinnan jag drömmt om så länge, hon är så när att jag kan krama henne , jag kan känna hennes värme , jag blir så underbart barnslig i själ och hjärta när jag är med henne, jag blir eld oc...

Av utväg - 17 mars 2015 23:28

För lite mer än två veckor sedan fick jag samtalet om att min dotter dratt från sin moder ,när hon skulle hämta hem dem från skolan, självklart deltog jag i sökandet efter henne, efter någon timmas sökande fick jag samtal från en av min dotters klass...

Av utväg - 9 mars 2015 22:52

Ja hur ska man börja?? Ja jo namnet på denna sida :) . Då man inte kan använda ÅÄÖ i namnet så får det bli så. Sidan skulle heta En Utväg. Hmm ja efter 35 år i en fart fyllt liv med äktenskap och andra motgångar så har jag äntligen funnit mig en u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards